Ton Munneke


Ton Munneke - Hästkraft marketing 

 

Als ondernemer moet je begrijpen wie je doelgroep is.

Moet je weten wat jou als ondernemer voortdrijft

Helder hebben welk verhaal jij wilt vertellen.

Eerst het verhaal, dan de marketing.

 

In april 2020 startte ik mijn bedrijf Hästkraft marketing. Mijn verhaal begon al veel eerder. 

 
Met een bachelor of business administration in business management op zak vertrok ik naar Zweden en kwam ik terug naar Nederland met de titel Master of Science. Als sales en marketing specialist heb ik bij diverse bedrijven gewerkt en heb ik als autoverkoper op de sales vloer mogen staan. Van volumemerken tot hoog exclusief. Iedere werkervaring ontdekte ik weer hoe belangrijk het is dat je je doelgroep begrijpt en dat je weet waarom je als ondernemer je bedrijf hebt gestart. Alles start vanuit de intrinsieke motivatie. 

 

Ik wil dat mensen het verschil gaan zien tussen marketing en reclame. Marketing is alles wat betrekking heeft tot het vermarkten van jouw product of dienst. Niet enkel reclame. Reclame is een onderdeel van marketing maar het gaat verder. Marketing betreft de positionering van jouw product: wie is je doelgroep, hoe sta jij ten opzichte van je concurrenten, wat maakt jou uniek en wat zijn eventuele valkuilen of bedreigingen voor jouw product? Wat is je doel: wil jij de goedkoopste zijn? De beste? Of wil je er tussenin? Ga je voor een niche of wil je iedereen aanspreken?”

 

Goede marketing voer je uit door te begrijpen wat je klant wil en te weten wat jij levert. Haarscherp weten wat jou als ondernemer drijft en weten wat je verhaal is. Werken met je zintuigen. Out of the box denken. Een totaalervaring creëren, op lange termijn. Daar zit mijn kracht als marketingstrateeg.

 

Growing Emmen is voor mij een broedplaats waar ik geïnspireerd raak, gelijkgestemden vind en feedback krijg van andere ondernemers. We houden elkaar scherp, delen lief en leed. Daarnaast is het een fijne plek om je netwerk uit te breiden. 

 

Mijn ondernemersdroom:

De marketing van het MKB in de Noordelijke provincies op het niveau van Coolblue en Bol.com brengen.

Tekstcredits: Wendy Wanders
Fotocredits: Richard Broekhuijzen